<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
		>
<channel>
	<title>Reacties op: Jona anno 2010</title>
	<atom:link href="http://www.dirkvangenderen.nl/2010/02/26/jona-anno-2010/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>http://www.dirkvangenderen.nl/2010/02/26/jona-anno-2010/?utm_source=rss&#038;utm_medium=rss&#038;utm_campaign=jona-anno-2010</link>
	<description>Columnist, publicist, spreker</description>
	<lastBuildDate>Sun, 05 Feb 2012 00:12:43 +0000</lastBuildDate>
	<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
	<generator>http://wordpress.org/?v=3.2.1</generator>
	<item>
		<title>Door: Sander</title>
		<link>http://www.dirkvangenderen.nl/2010/02/26/jona-anno-2010/comment-page-1/#comment-2773</link>
		<dc:creator>Sander</dc:creator>
		<pubDate>Mon, 15 Mar 2010 21:40:49 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.dirkvangenderen.nl/?p=630#comment-2773</guid>
		<description>Graag sluit ik mij aan bij het Woord van Lou Sandifort. Delen van dit woord heb ik de afgelopen maanden gehoord en gezien binnen verschillende kringen. Juist die oproep tot bekering klinkt ook steeds meer binnen de charismatische kringen. Wellicht is het vooral voor de kerken waar het nu &#039;goed en gezellig&#039; is moelijk deze waarheid te pakken. Maar hallelujah, de Waarheid maakt vrij!</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Graag sluit ik mij aan bij het Woord van Lou Sandifort. Delen van dit woord heb ik de afgelopen maanden gehoord en gezien binnen verschillende kringen. Juist die oproep tot bekering klinkt ook steeds meer binnen de charismatische kringen. Wellicht is het vooral voor de kerken waar het nu &#8216;goed en gezellig&#8217; is moelijk deze waarheid te pakken. Maar hallelujah, de Waarheid maakt vrij!</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Door: parel</title>
		<link>http://www.dirkvangenderen.nl/2010/02/26/jona-anno-2010/comment-page-1/#comment-2741</link>
		<dc:creator>parel</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 05 Mar 2010 18:27:05 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.dirkvangenderen.nl/?p=630#comment-2741</guid>
		<description>Shema Israel

Hoor Israel, Adonai, onze G&#039;d, Adonai is één.
En gij zult Adonai liefhebben met geheel uw hart en geheel uw ziel en geheel uw vermogen.
En deze woorden die Ik u heden gebied, zullen op uw hart zijn.
En gij zult ze uw kinderen inprenten en erover spreken wanneer u in uw huis zit en wanneer u op de weg gaat en bij uw te ruste gaan en bij uw opstaan.
En gij zult ze als een teken op uw handen binden en zij zullen tot voorhoofdstekenen tussen uw ogen zijn.
En gij zult ze op de deurposten van uw huis en op uw poorten schrijven.

uit Deutronomium 6:4-9.

Houden we nog vast aan de gehele Bijbel, van kaft tot kaft, Gods Woord als onfeilbaar, gezaghebbend?!
Het kenmerk van deze tijd is de dwaling die binnenkomt, valse leer... het gebrek aan kennis.
Hosea 4:6 zegt: mijn volk gaat ten onder aan gebrek aan kennis!!!
Is het de Shabbat die wij gedenken en vieren, of is de Zondag de rustdag?!
Mag ik in alle bescheidenheid deze link doorgeven?
www.debazuin.nu   (Bijbelschool de Bazuin, onderwijs van het levende Woord)   

Deze tijden roepen op om naar de oorsprong terug te gaan, naar Gods/YHWH&#039;s inzettingen. 
God Zelf zal alles in ere herstellen, ook de Shabbat.
Shabbat Shalom en groet!</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Shema Israel</p>
<p>Hoor Israel, Adonai, onze G&#8217;d, Adonai is één.<br />
En gij zult Adonai liefhebben met geheel uw hart en geheel uw ziel en geheel uw vermogen.<br />
En deze woorden die Ik u heden gebied, zullen op uw hart zijn.<br />
En gij zult ze uw kinderen inprenten en erover spreken wanneer u in uw huis zit en wanneer u op de weg gaat en bij uw te ruste gaan en bij uw opstaan.<br />
En gij zult ze als een teken op uw handen binden en zij zullen tot voorhoofdstekenen tussen uw ogen zijn.<br />
En gij zult ze op de deurposten van uw huis en op uw poorten schrijven.</p>
<p>uit Deutronomium 6:4-9.</p>
<p>Houden we nog vast aan de gehele Bijbel, van kaft tot kaft, Gods Woord als onfeilbaar, gezaghebbend?!<br />
Het kenmerk van deze tijd is de dwaling die binnenkomt, valse leer&#8230; het gebrek aan kennis.<br />
Hosea 4:6 zegt: mijn volk gaat ten onder aan gebrek aan kennis!!!<br />
Is het de Shabbat die wij gedenken en vieren, of is de Zondag de rustdag?!<br />
Mag ik in alle bescheidenheid deze link doorgeven?<br />
<a href="http://www.debazuin.nu" rel="nofollow">http://www.debazuin.nu</a>   (Bijbelschool de Bazuin, onderwijs van het levende Woord)   </p>
<p>Deze tijden roepen op om naar de oorsprong terug te gaan, naar Gods/YHWH&#8217;s inzettingen.<br />
God Zelf zal alles in ere herstellen, ook de Shabbat.<br />
Shabbat Shalom en groet!</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Door: m kok</title>
		<link>http://www.dirkvangenderen.nl/2010/02/26/jona-anno-2010/comment-page-1/#comment-2737</link>
		<dc:creator>m kok</dc:creator>
		<pubDate>Mon, 01 Mar 2010 13:34:20 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.dirkvangenderen.nl/?p=630#comment-2737</guid>
		<description>We hebben het in christelijk Nederland met regelmaat over de oordelen en toorn van God die over Nederland gaan komen. En zien het als pure genade en lankmoedigheid van God, dat wij als landje nog altijd gevrijwaard blijven van rampen e.d. Ik geloof dat Gods toorn allang over ons land is gekomen. We moeten beseffen dat Zijn toorn niet perse hand in hand hoeft te gaan met rampen e.d. Wie Rom. 1:18-32 leest, krijgt een goed beeld van de gesteldheid van ons volkje. De immoraliteit zoals beschreven in vers 24-32 is kenmerkend voor de normen en waarden van ons land vandaag de dag, vrijheid/ blijheid. Alles kan, alles mag.
 “ Een (mooi) voorbeeldje daarvan was afgelopen week in Reusel (Brabant), waar de homo’s het belachelijk vonden om buitengesloten te worden van het avondmaal in de Katholieke kerk, immers luidde de redenering dat de kerk van Jezus allen uit de samenleving roept.” Deels waar natuurlijk (God wil immers dat alle mensen behouden worden en dat er niemand verloren gaat), maar wel met de oproep om zich te bekeren van welke zonde dan ook, zich te laten schoonwassen met het bloed van Jezus en zich te laten veranderen naar het beeld van Hem, onze verlosser. Het zou geweldig zijn als men deze boodschap in de Katholieke en menig andere kerk ook daadwerkelijk zou verkondigen, oproep tot bekering, een behoudenis die alleen tot stand komt door wedergeboorte en volhardend geloof in Christus. Ik denk dat op velen die voorgaan in de prediking in menige kerk, in Nederland, Mat.15:14 en 23:24b van toepassing is.  De kerk slaapt. Hoe verdrietig.
Het verval hier in Nederland neemt alleen maar toe. Waarom? Omdat God ons volk heeft losgelaten, omdat God ons volk heeft overgegeven aan zijn eigen perversiteit ( Rom.1:24, 26, 28). Een parallelvoorbeeld van onze huidige situatie kunnen we ook vinden in Hosea 4, zeer de moeite waard om eens aandachtig door te lezen. In Hosea 4:6 alsook in Rom. 1:19 en 21a, zien we dat het volk (in dit geval Nederland) God en Zijn geboden zeker wel kent (enigszins gebrekkig), immers God heeft het hun geopenbaard, maar simpelweg Hem niet wil erkennen/gehoorzamen. Zij verwerpen God en Zijn gebod, het is duister geworden in hun binnenste, en zij lopen hun eigen goden (wijsheid) achterna (Rom.1:22). Eens was Nederland een huis van God (Betel), tegenwoordig behoort het merendeel van ons volk tot het huis van het kwaad (Bet-Awen; Hosea 4:15). Ze zijn verknocht aan het leven met zijn lusten hier in Nederland, hebben meer liefde voor genot en zonde, dan voor God. God laat ze geworden (Hosea vers 18a). Hij trekt Zijn handen af. Misschien denkt u dat God zoiets niet doet, maar leest u dan maar eens 2 Kron. 15:1-2, 24:20 en Hand. 14:16. De mens in Nederland rebelleert tegen God en roept zo Zijn toorn af (Rom.1:18). Hij straft reeds door ons over te geven aan onze zonden en lusten! Is daarmee alles gezegd?
Nee, terecht haalt Dirk 2 Petr. 3:9 aan, de Here is nog steeds lankmoedig (letterlijk staat er; dat Hij langzaam tot toorn is), en dat is maar goed ook, want wie weet zou er dan reeds vuur uit de hemel dit kikkerlandje hebben verteerd, omdat wij voorop lopen in alles wat voor God een gruwel is in Zijn Heilige ogen.
Maar God is geduldig en genadig, ook voor mij en u, en allen die maar willen komen, daar Hij niet wil dat er ook maar één verloren gaat, doch dat allen tot bekering komen. Wat kunnen wij hierin betekenen voor de Here?  Ik geef u als antwoord mee; Judas vers 20-24.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>We hebben het in christelijk Nederland met regelmaat over de oordelen en toorn van God die over Nederland gaan komen. En zien het als pure genade en lankmoedigheid van God, dat wij als landje nog altijd gevrijwaard blijven van rampen e.d. Ik geloof dat Gods toorn allang over ons land is gekomen. We moeten beseffen dat Zijn toorn niet perse hand in hand hoeft te gaan met rampen e.d. Wie Rom. 1:18-32 leest, krijgt een goed beeld van de gesteldheid van ons volkje. De immoraliteit zoals beschreven in vers 24-32 is kenmerkend voor de normen en waarden van ons land vandaag de dag, vrijheid/ blijheid. Alles kan, alles mag.<br />
 “ Een (mooi) voorbeeldje daarvan was afgelopen week in Reusel (Brabant), waar de homo’s het belachelijk vonden om buitengesloten te worden van het avondmaal in de Katholieke kerk, immers luidde de redenering dat de kerk van Jezus allen uit de samenleving roept.” Deels waar natuurlijk (God wil immers dat alle mensen behouden worden en dat er niemand verloren gaat), maar wel met de oproep om zich te bekeren van welke zonde dan ook, zich te laten schoonwassen met het bloed van Jezus en zich te laten veranderen naar het beeld van Hem, onze verlosser. Het zou geweldig zijn als men deze boodschap in de Katholieke en menig andere kerk ook daadwerkelijk zou verkondigen, oproep tot bekering, een behoudenis die alleen tot stand komt door wedergeboorte en volhardend geloof in Christus. Ik denk dat op velen die voorgaan in de prediking in menige kerk, in Nederland, Mat.15:14 en 23:24b van toepassing is.  De kerk slaapt. Hoe verdrietig.<br />
Het verval hier in Nederland neemt alleen maar toe. Waarom? Omdat God ons volk heeft losgelaten, omdat God ons volk heeft overgegeven aan zijn eigen perversiteit ( Rom.1:24, 26, 28). Een parallelvoorbeeld van onze huidige situatie kunnen we ook vinden in Hosea 4, zeer de moeite waard om eens aandachtig door te lezen. In Hosea 4:6 alsook in Rom. 1:19 en 21a, zien we dat het volk (in dit geval Nederland) God en Zijn geboden zeker wel kent (enigszins gebrekkig), immers God heeft het hun geopenbaard, maar simpelweg Hem niet wil erkennen/gehoorzamen. Zij verwerpen God en Zijn gebod, het is duister geworden in hun binnenste, en zij lopen hun eigen goden (wijsheid) achterna (Rom.1:22). Eens was Nederland een huis van God (Betel), tegenwoordig behoort het merendeel van ons volk tot het huis van het kwaad (Bet-Awen; Hosea 4:15). Ze zijn verknocht aan het leven met zijn lusten hier in Nederland, hebben meer liefde voor genot en zonde, dan voor God. God laat ze geworden (Hosea vers 18a). Hij trekt Zijn handen af. Misschien denkt u dat God zoiets niet doet, maar leest u dan maar eens 2 Kron. 15:1-2, 24:20 en Hand. 14:16. De mens in Nederland rebelleert tegen God en roept zo Zijn toorn af (Rom.1:18). Hij straft reeds door ons over te geven aan onze zonden en lusten! Is daarmee alles gezegd?<br />
Nee, terecht haalt Dirk 2 Petr. 3:9 aan, de Here is nog steeds lankmoedig (letterlijk staat er; dat Hij langzaam tot toorn is), en dat is maar goed ook, want wie weet zou er dan reeds vuur uit de hemel dit kikkerlandje hebben verteerd, omdat wij voorop lopen in alles wat voor God een gruwel is in Zijn Heilige ogen.<br />
Maar God is geduldig en genadig, ook voor mij en u, en allen die maar willen komen, daar Hij niet wil dat er ook maar één verloren gaat, doch dat allen tot bekering komen. Wat kunnen wij hierin betekenen voor de Here?  Ik geef u als antwoord mee; Judas vers 20-24.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Door: H.Verheul</title>
		<link>http://www.dirkvangenderen.nl/2010/02/26/jona-anno-2010/comment-page-1/#comment-2735</link>
		<dc:creator>H.Verheul</dc:creator>
		<pubDate>Sun, 28 Feb 2010 15:13:36 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.dirkvangenderen.nl/?p=630#comment-2735</guid>
		<description>Iemand heeft eens gezegd: wat er ook gaat gebeuren in deze wereld, GODS KERK BLIJFT BESTAAN!
Als wij lezen in het bijbelboek Openbaring over de 7 gemeenten, dan zien wij er dingen in terug die wij heden ten dage mee maken en rondom ons heen zien gebeuren. De gemeente Filadelfia, geloof ik, is datgene wat de Here God voor ogen heeft. Dat de liefde Gods onze harten zal mogen bereiken. Dat wij niet weg vluchten voor de omstandigheden, maar dat wij, als christenen, op de bres zullen gaan staan, waakzaam zullen zijn en de grote opdracht ten uitvoer zullen brengen. Eén van de belangrijkste zaken is het gebed. Roept God ons er niet toe op vanuit Zijn Woord? Jeremia 33 : 3.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Iemand heeft eens gezegd: wat er ook gaat gebeuren in deze wereld, GODS KERK BLIJFT BESTAAN!<br />
Als wij lezen in het bijbelboek Openbaring over de 7 gemeenten, dan zien wij er dingen in terug die wij heden ten dage mee maken en rondom ons heen zien gebeuren. De gemeente Filadelfia, geloof ik, is datgene wat de Here God voor ogen heeft. Dat de liefde Gods onze harten zal mogen bereiken. Dat wij niet weg vluchten voor de omstandigheden, maar dat wij, als christenen, op de bres zullen gaan staan, waakzaam zullen zijn en de grote opdracht ten uitvoer zullen brengen. Eén van de belangrijkste zaken is het gebed. Roept God ons er niet toe op vanuit Zijn Woord? Jeremia 33 : 3.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Door: Hub.Eussen</title>
		<link>http://www.dirkvangenderen.nl/2010/02/26/jona-anno-2010/comment-page-1/#comment-2733</link>
		<dc:creator>Hub.Eussen</dc:creator>
		<pubDate>Sun, 28 Feb 2010 08:33:21 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.dirkvangenderen.nl/?p=630#comment-2733</guid>
		<description>Beste Dirk,
Jouw grote bijbelkennis, maar vooral hoe jij heel goed en begrijpelijk, de Geest (de kern) van de bijbelverhalen weet te verwoorden,  ons daardoor  steeds weer opnieuw aan het denken zet en ons tot een gewetensonderzoek brengt, waardoor wij  schuld moeten bekennen aan onze Heer. Maar steeds weer opnieuw roept Hij tot ons: Komt allen tot mij die belast en beladen zijn !
Dan wil ik ook nog eens benadrukken hoe belangrijk het is, niet alleen om te gaan stemmen, maar ook om ons Christen-zijn, meer te laten zien en horen overal waar wij komen en gaan in de maatschappij en zeker in de politiek, want de politiek  &quot;bepaalt&quot; de ethische en morele regels en wetten.
De regering is gevallen op de &quot;gevechts&quot;missie in Uruzgan, omdat de PvdA geen enkele andere optie wilde bespreken en dat is jammer, want er waren genoeg &quot;vredes&quot;opties. Persoonlijk ben ik ook tegen gevechts-missies, want iedere geweld-revolutie is alleen maar een wisseling van machthebbers!
Laten wij Christenen, geweldloze &quot;Frontsoldaten&quot;  zijn voor Gods-Vredesrijk dat komende is, door vooral de Christelijke missionaire en bijbel-verspreidende organisaties en verenigingen, die via de moderne media-middelen de blijde en vredelievende boodschap verkondigen wereldwijd, steunen, in gebed en financieel. En dit is de ware geweldloze revolutie voor de hele wereldgemeenschap en Gods-Vredesrijk.
En dit met Gods zegen.  Hub. Eussen</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Beste Dirk,<br />
Jouw grote bijbelkennis, maar vooral hoe jij heel goed en begrijpelijk, de Geest (de kern) van de bijbelverhalen weet te verwoorden,  ons daardoor  steeds weer opnieuw aan het denken zet en ons tot een gewetensonderzoek brengt, waardoor wij  schuld moeten bekennen aan onze Heer. Maar steeds weer opnieuw roept Hij tot ons: Komt allen tot mij die belast en beladen zijn !<br />
Dan wil ik ook nog eens benadrukken hoe belangrijk het is, niet alleen om te gaan stemmen, maar ook om ons Christen-zijn, meer te laten zien en horen overal waar wij komen en gaan in de maatschappij en zeker in de politiek, want de politiek  &#8220;bepaalt&#8221; de ethische en morele regels en wetten.<br />
De regering is gevallen op de &#8220;gevechts&#8221;missie in Uruzgan, omdat de PvdA geen enkele andere optie wilde bespreken en dat is jammer, want er waren genoeg &#8220;vredes&#8221;opties. Persoonlijk ben ik ook tegen gevechts-missies, want iedere geweld-revolutie is alleen maar een wisseling van machthebbers!<br />
Laten wij Christenen, geweldloze &#8220;Frontsoldaten&#8221;  zijn voor Gods-Vredesrijk dat komende is, door vooral de Christelijke missionaire en bijbel-verspreidende organisaties en verenigingen, die via de moderne media-middelen de blijde en vredelievende boodschap verkondigen wereldwijd, steunen, in gebed en financieel. En dit is de ware geweldloze revolutie voor de hele wereldgemeenschap en Gods-Vredesrijk.<br />
En dit met Gods zegen.  Hub. Eussen</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Door: lida</title>
		<link>http://www.dirkvangenderen.nl/2010/02/26/jona-anno-2010/comment-page-1/#comment-2732</link>
		<dc:creator>lida</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 27 Feb 2010 19:07:29 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.dirkvangenderen.nl/?p=630#comment-2732</guid>
		<description>Beste Dirk, bedankt voor je duidelijke commentaar. Ik denk dat we dat echt nodig hebben, duidelijkheid. Helaas horen we dat in veel kerken niet meer.
Wat Jona betreft, kan ik een stuk met hem meegaan als hij bang is of denkt te zullen afgaan omdat het volk toch niet zal luisteren etc. Maar wat betreft zijn reden om op de vlucht te gaan naar Tarsis, omdat hij al wel vermoedt dat het volk tot bekering zou komen en God het toch wel zou vergeven, vanwege Zijn lankmoedigheid en barmhartigheid, vind ik toch erg moeilijk te begrijpen.
Als er in de hemel gejuicht wordt over 1 bekering, moeten wij dan ook niet juichen? Al gebeurt er in Iran, Noord-Korea en vele moslimlanden veel ongerechtigheid, zijn we toch erg blij dat daar vele mensen in Christus zijn gaan geloven? In plaats van dat God die landen en volken vernietigt. En hoe barmhartig is Hij inderdaad voor ons land met al de zonden die hier bedreven worden. We moeten inderdaad op de bres gaan staan voor Gods Volk en ook voor een Christelijke Regering en dat er hier ook nog velen de Here zullen aannemen. Gods zegen toegewenst.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Beste Dirk, bedankt voor je duidelijke commentaar. Ik denk dat we dat echt nodig hebben, duidelijkheid. Helaas horen we dat in veel kerken niet meer.<br />
Wat Jona betreft, kan ik een stuk met hem meegaan als hij bang is of denkt te zullen afgaan omdat het volk toch niet zal luisteren etc. Maar wat betreft zijn reden om op de vlucht te gaan naar Tarsis, omdat hij al wel vermoedt dat het volk tot bekering zou komen en God het toch wel zou vergeven, vanwege Zijn lankmoedigheid en barmhartigheid, vind ik toch erg moeilijk te begrijpen.<br />
Als er in de hemel gejuicht wordt over 1 bekering, moeten wij dan ook niet juichen? Al gebeurt er in Iran, Noord-Korea en vele moslimlanden veel ongerechtigheid, zijn we toch erg blij dat daar vele mensen in Christus zijn gaan geloven? In plaats van dat God die landen en volken vernietigt. En hoe barmhartig is Hij inderdaad voor ons land met al de zonden die hier bedreven worden. We moeten inderdaad op de bres gaan staan voor Gods Volk en ook voor een Christelijke Regering en dat er hier ook nog velen de Here zullen aannemen. Gods zegen toegewenst.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Door: Adriaan</title>
		<link>http://www.dirkvangenderen.nl/2010/02/26/jona-anno-2010/comment-page-1/#comment-2731</link>
		<dc:creator>Adriaan</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 27 Feb 2010 12:06:04 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.dirkvangenderen.nl/?p=630#comment-2731</guid>
		<description>Dank voor het uitstekende commentaar!</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Dank voor het uitstekende commentaar!</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Door: A. Klein</title>
		<link>http://www.dirkvangenderen.nl/2010/02/26/jona-anno-2010/comment-page-1/#comment-2730</link>
		<dc:creator>A. Klein</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 26 Feb 2010 18:16:22 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.dirkvangenderen.nl/?p=630#comment-2730</guid>
		<description>Beste Dirk,

Ben het geheel met je eens. Heb er ook weinig aan toe te voegen. Misschien nog deze Bijbeltekst: 
“Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat IEDER die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar EEUWIG LEVEN HEEFT. Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden. Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar… wie niet gelooft, is al veroordeeld, omdat hij niet geloofd heeft in de Naam van de eniggeboren Zoon van God. En dit is het oordeel, dat het licht (beeld van Jezus, de Goede Herder) in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis (beeld van satan, de boze, die de mens tot zonde etc. aanzet/verleid) liefgehad, meer dan het licht, want hun werken waren slecht. Want ieder die kwaad doet, haat het licht (d.i. Jezus en het licht en inzicht van Gods Woord) en komt niet tot het licht, opdat zijn (of haar) werken niet ontmaskerd worden. Maar wie de waarheid doet, komt tot het licht, opdat van zijn (of haar) werken openbaar wordt dat zij in God gedaan zijn.” (Joh. 3:16-21)

Onze God is inderdaad een God van grote LIEFDE en grote GENADE, wat echter niet betekent dat “alles maar kan en mag”: “Laten wij daarom, omdat wij een onwankelbaar Koninkrijk ontvangen, aan de GENADE vasthouden en daardoor God dienen op een Hem WELGEVALLIGE wijze, met ontzag en eerbied. Want onze God is (ook) een verterend vuur.” (Hebr. 12:28-29)</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Beste Dirk,</p>
<p>Ben het geheel met je eens. Heb er ook weinig aan toe te voegen. Misschien nog deze Bijbeltekst:<br />
“Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat IEDER die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar EEUWIG LEVEN HEEFT. Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden. Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar… wie niet gelooft, is al veroordeeld, omdat hij niet geloofd heeft in de Naam van de eniggeboren Zoon van God. En dit is het oordeel, dat het licht (beeld van Jezus, de Goede Herder) in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis (beeld van satan, de boze, die de mens tot zonde etc. aanzet/verleid) liefgehad, meer dan het licht, want hun werken waren slecht. Want ieder die kwaad doet, haat het licht (d.i. Jezus en het licht en inzicht van Gods Woord) en komt niet tot het licht, opdat zijn (of haar) werken niet ontmaskerd worden. Maar wie de waarheid doet, komt tot het licht, opdat van zijn (of haar) werken openbaar wordt dat zij in God gedaan zijn.” (Joh. 3:16-21)</p>
<p>Onze God is inderdaad een God van grote LIEFDE en grote GENADE, wat echter niet betekent dat “alles maar kan en mag”: “Laten wij daarom, omdat wij een onwankelbaar Koninkrijk ontvangen, aan de GENADE vasthouden en daardoor God dienen op een Hem WELGEVALLIGE wijze, met ontzag en eerbied. Want onze God is (ook) een verterend vuur.” (Hebr. 12:28-29)</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Door: a.sandifort</title>
		<link>http://www.dirkvangenderen.nl/2010/02/26/jona-anno-2010/comment-page-1/#comment-2729</link>
		<dc:creator>a.sandifort</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 26 Feb 2010 15:54:44 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.dirkvangenderen.nl/?p=630#comment-2729</guid>
		<description>Shalom Dirk.
Jouw nieuwe oproep doet rillingen over mijn rug lopen.
Weet je Dirk, al dagenlang loop ik met iets rond en bid elke dag tot DE HEER om bevestiging.
Het gaat om een Profetie die ik eerder kreeg door DE HEILIGE GEEST.
Hierbij geef ik het door zoals het tot mij kwam.
Voor hen die willen zien en horen wat DE GEEST tot de gemeenten zegt. Zegt DE HEER die verlost, buiten MIJ is er geen verlossing en redding.
Ik BEN UW rots, HEILIG is MIJN NAAM en de NAAM van MIJN ZOON.
Het roepen van MIJN kinderen in dit land NEDERLAND is voor MIJN TROON, ja voor MIJN AANGEZICHT.
Terwijl zij nog roepen, zal IK antwoorden, zegt UW ROTS, UW VADER.

Zie op JEZUS, MIJN ZOON, DE GELIEFDE HOORT HEM.
Want IK zal spreken tot dit land en dit volk aan de kust: NEDERLAND;
Tot de geestelijke leiders, tot hen die regeren in eigen-waan; tot dit koningshuis;
In storm, in vuur, in geweld en in de stilte zal IK spreken.

Karmel-gericht zal het zijn in dit land.
Het volk van Mij zal moeten kiezen: JEZUS DE MESSIAS of de Baals, de afgoden. Er is geen middenweg.
Hoort: MIJN WOORD breekt en verbreekt harten van steen; Karmel-gericht zal het zijn.
Hoelang gaan MIJN kinderen nog aan beide zijden mank??
Vestig Uw hoop op JEZUS, MIJN zoon, want HIJ komt om te richten en te herstellen.
Keer terug opdat gij leeft.

Bekeert u van uw lauwheid, bekeert u van de gezindheid van satan.
Kom terug en leef; kus DE ZOON voordat het te laat is.
Bloed roept tot bloed; dood roept tot dood.
MAAR JEZUS IS HET LEVEN; Kies dan het LEVEN. 
Zo zegt DE HEILIGE GEEST: O land, land, land, hoort DES HEREN WOORD.

Toets alles en behoud het goede.
Geprezen zij ZIJN HEILIGE NAAM.
En bedenk: dit woord trof allereerst mijzelf en ik moest belijden aan GOD, net als Daniel.

Shalom voor allen.
Uw broeder in YESHUA,  Lou Sandifort.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Shalom Dirk.<br />
Jouw nieuwe oproep doet rillingen over mijn rug lopen.<br />
Weet je Dirk, al dagenlang loop ik met iets rond en bid elke dag tot DE HEER om bevestiging.<br />
Het gaat om een Profetie die ik eerder kreeg door DE HEILIGE GEEST.<br />
Hierbij geef ik het door zoals het tot mij kwam.<br />
Voor hen die willen zien en horen wat DE GEEST tot de gemeenten zegt. Zegt DE HEER die verlost, buiten MIJ is er geen verlossing en redding.<br />
Ik BEN UW rots, HEILIG is MIJN NAAM en de NAAM van MIJN ZOON.<br />
Het roepen van MIJN kinderen in dit land NEDERLAND is voor MIJN TROON, ja voor MIJN AANGEZICHT.<br />
Terwijl zij nog roepen, zal IK antwoorden, zegt UW ROTS, UW VADER.</p>
<p>Zie op JEZUS, MIJN ZOON, DE GELIEFDE HOORT HEM.<br />
Want IK zal spreken tot dit land en dit volk aan de kust: NEDERLAND;<br />
Tot de geestelijke leiders, tot hen die regeren in eigen-waan; tot dit koningshuis;<br />
In storm, in vuur, in geweld en in de stilte zal IK spreken.</p>
<p>Karmel-gericht zal het zijn in dit land.<br />
Het volk van Mij zal moeten kiezen: JEZUS DE MESSIAS of de Baals, de afgoden. Er is geen middenweg.<br />
Hoort: MIJN WOORD breekt en verbreekt harten van steen; Karmel-gericht zal het zijn.<br />
Hoelang gaan MIJN kinderen nog aan beide zijden mank??<br />
Vestig Uw hoop op JEZUS, MIJN zoon, want HIJ komt om te richten en te herstellen.<br />
Keer terug opdat gij leeft.</p>
<p>Bekeert u van uw lauwheid, bekeert u van de gezindheid van satan.<br />
Kom terug en leef; kus DE ZOON voordat het te laat is.<br />
Bloed roept tot bloed; dood roept tot dood.<br />
MAAR JEZUS IS HET LEVEN; Kies dan het LEVEN.<br />
Zo zegt DE HEILIGE GEEST: O land, land, land, hoort DES HEREN WOORD.</p>
<p>Toets alles en behoud het goede.<br />
Geprezen zij ZIJN HEILIGE NAAM.<br />
En bedenk: dit woord trof allereerst mijzelf en ik moest belijden aan GOD, net als Daniel.</p>
<p>Shalom voor allen.<br />
Uw broeder in YESHUA,  Lou Sandifort.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
</channel>
</rss>

